Hatalmas károkat okozott a vihar, de az összefogás ereje megmutatta, mire képes a Balatonon

A hétfői ítéletidő csaknem 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tud elindulni a Kékszalagon.

A balatoni vitorlásközösség három nap alatt több mint hatmillió forintot mozgósított a legendás hajókért.
A Kékszalag legendás hajóinak megmentésére létrejött a René Raffica Alap, amely a július 7-i viharban súlyosan megrongálódott balatoni liberák – köztük a fiatalok által saját kezűleg felújított René Raffica – helyreállítását támogatja – olvasható a hirbalaton.hu-n. Ahogy arról beszámoltunk, hatalmas károkat okozott az ítéletidő: csaknem 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tudott elindulni a Kékszalagon.
Ezt is ajánljuk a témában
A hétfői ítéletidő csaknem 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tud elindulni a Kékszalagon.
Az alap elindítását az idei Kékszalag Raiffeisen Nagydíj abszolút győztese és második helyezettje, valamint a Magyar Vitorlás Szövetség és a verseny fő támogatói kezdeményezték. A cél, hogy segítséget nyújtsanak azoknak a csapatoknak, amelyek hajói a viharban olyan súlyosan megsérültek, hogy nem tudtak elindulni Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén.
A példátlan összefogásból született alapba három nap alatt több mint 6 millió forint gyűlt össze, amelyből 40% a René Raffica csapatát illeti meg, a fennmaradó rész pedig a többi érintett liberát – a Raffica, a Lisa és a Principessa – támogatja. Az alapból közvetlen viharkárok javítására, például alkatrészekre, anyagokra és szakmunkadíjakra lehet fordítani a támogatást.
Különösen megható a René Raffica története: a mindössze 17 éves Király Dávid vezette, 13 fiatalból álló csapat két éve vásárolta meg jelképes összegért a használaton kívüli hajót, és önerőből, baráti segítséggel újította fel. Az idei Kékszalagra készültek, ám a vihar teljesen tönkretette az árbócot, a tőkesúlyt és a hajótestet is. A csapat azonban nem adta fel: egy másik hajóval elindultak a versenyen, de egy újabb árbóctörés miatt idő előtt ki kellett állniuk.
Nagyon nehezen fogadta a csapat, hogy oda a Kékszalag. A két kezünkkel építettük a hajót, minden darabjához emlékek kötnek. De van időnk, nincs számunkra lehetetlen – újra versenyezni fogunk vele”
– mondta Király Dávid.
A sporttársak elismerése és a közösség támogatása sem maradt el. Az RSM Hungary Sail Racing csapata állt az élére az alapításnak, amelyhez az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty, a Magyar Vitorlás Szövetség, valamint a fő támogatók – köztük a Raiffeisen Bank, az Audi Magyarország, a Magyar Telekom, a KPMG és több neves vállalat – is csatlakoztak.
„Ezek a hajók a balatoni vitorlázás ikonikus egységei. Nélkülük a Kékszalag sem ugyanaz. A René csapata pedig kiváló példa arra, hogyan tud a fiatal generáció belépni a nagyhajós vitorlázás világába – a vitorlázás fegyelemre, elköteleződésre és csapatmunkára nevel” – emelte ki Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary csapatvezetője.
A legjobb képeket a Kékszalagról galériánkban megtekintheti:
Ezt is ajánljuk a témában
Megmutatjuk a legjobb képeket a Kékszalagról!
Nyitókép: vitorlazzitthon.hu