Soha nem látott összefogás a Balatonon: példátlan akció indult a viharban megsérült hajók megmentésére!

2025. július 19. 15:31

A balatoni vitorlásközösség három nap alatt több mint hatmillió forintot mozgósított a legendás hajókért.

2025. július 19. 15:31
null

A Kékszalag legendás hajóinak megmentésére létrejött a René Raffica Alap, amely a július 7-i viharban súlyosan megrongálódott balatoni liberák – köztük a fiatalok által saját kezűleg felújított René Raffica – helyreállítását támogatja – olvasható a hirbalaton.hu-n. Ahogy arról beszámoltunk, hatalmas károkat okozott az ítéletidő: csaknem 30 hajóban tett olyan kárt, hogy nem tudott elindulni a Kékszalagon.

Ezt is ajánljuk a témában

Az alap elindítását az idei Kékszalag Raiffeisen Nagydíj abszolút győztese és második helyezettje, valamint a Magyar Vitorlás Szövetség és a verseny fő támogatói kezdeményezték. A cél, hogy segítséget nyújtsanak azoknak a csapatoknak, amelyek hajói a viharban olyan súlyosan megsérültek, hogy nem tudtak elindulni Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén.

A példátlan összefogásból született alapba három nap alatt több mint 6 millió forint gyűlt össze, amelyből 40% a René Raffica csapatát illeti meg, a fennmaradó rész pedig a többi érintett liberát – a Raffica, a Lisa és a Principessa – támogatja. Az alapból közvetlen viharkárok javítására, például alkatrészekre, anyagokra és szakmunkadíjakra lehet fordítani a támogatást.

Különösen megható a René Raffica története: a mindössze 17 éves Király Dávid vezette, 13 fiatalból álló csapat két éve vásárolta meg jelképes összegért a használaton kívüli hajót, és önerőből, baráti segítséggel újította fel. Az idei Kékszalagra készültek, ám a vihar teljesen tönkretette az árbócot, a tőkesúlyt és a hajótestet is. A csapat azonban nem adta fel: egy másik hajóval elindultak a versenyen, de egy újabb árbóctörés miatt idő előtt ki kellett állniuk.

Nagyon nehezen fogadta a csapat, hogy oda a Kékszalag. A két kezünkkel építettük a hajót, minden darabjához emlékek kötnek. De van időnk, nincs számunkra lehetetlen – újra versenyezni fogunk vele” 

– mondta Király Dávid.

A sporttársak elismerése és a közösség támogatása sem maradt el. Az RSM Hungary Sail Racing csapata állt az élére az alapításnak, amelyhez az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty, a Magyar Vitorlás Szövetség, valamint a fő támogatók – köztük a Raiffeisen Bank, az Audi Magyarország, a Magyar Telekom, a KPMG és több neves vállalat – is csatlakoztak.

Ezek a hajók a balatoni vitorlázás ikonikus egységei. Nélkülük a Kékszalag sem ugyanaz. A René csapata pedig kiváló példa arra, hogyan tud a fiatal generáció belépni a nagyhajós vitorlázás világába – a vitorlázás fegyelemre, elköteleződésre és csapatmunkára nevel” – emelte ki Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary csapatvezetője.

A legjobb képeket a Kékszalagról galériánkban megtekintheti: 

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: vitorlazzitthon.hu

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nebulo15
2025. július 19. 18:59
Én meg az eltört golfütők pótlására szeretnék gyűjtést szervezni, megértve a golfozók világszerte eluralkodó nyomorát !
mi-egy-nagy-vibralo-tojast-hasznalunk-2
2025. július 19. 18:58
Hatmillió??? Abból egy méretesebb hajószállító trailer se nagyon jön ki... Mondjuk egy szett vitorla/kötélzet még talán.
canadian-deplorable
2025. július 19. 17:40
Tán sajnálták a pénzt biztosítás megkötésére? Akkor magukra vessenek.
bogdan5-aki-vigan-jatszott-mig-elevenen-egtek-az-oroszok
2025. július 19. 17:03
oh beh sajnálom ezeket a szegény kétkezi munkásokat, akik vérrel és verejtékkel szedik össze a pénzt a hajóikra-- ha lesz időm ministráns persellyel végig megyek szfváron a főutcán a szegény milliárdos hajótulajdonosok és csemetéik számára fogok gyűjteni alamizsnát
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!